DU HJÆLPER VERDEN

Når du køber brugt, gør du en KÆMPE forskel for miljøet.
Hos Børneloppen er vi stolte!
Sammen har vi sparet verden for:

liter vand

Det er vand nok til

toiletskyl

kg CO2

Det er samme udledning som

km i bil

Verdensmål

Betingelser

Standleje

Booking

Stande kan reserveres via link fra vores hjemmeside www.børneloppen.dk, i butikken eller telefonisk.

Fortrydelsesret

Når du bestiller en stand hos Børneloppen, har du 14 dages fortrydelsesret. Hvis du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret, skal du møde op i butikken. Bemærk venligst at dette skal gøres inden 14 dage fra din booking/forlængelse. Hvis din lejeperiode starter indenfor 14 dage fra bookingen eller forlængelsen, bekræfter du hermed, at du afskriver dig din 14 dages fortrydelsesret. Uanset hvornår har du booket, kan du ikke fortryde hvis der er mindre end 14 dage indtil din lejeperiode eller forlængelse begynder. 

Varer købt i butikken er købt som beset, dvs. uden returret, og det står også på kvittering. Ved eventuelle krav fra køber af en vare - for eksempel hvis varen har skjulte fejl eller mangler - kan varen blive taget retur og modregnet i standlejerens salg. Alle varer kan fortrydes og returneres hvis varen endnu ikke har forladt butikken.

Pris

Priserne angivet på hjemmesiden er inklusive moms.

Kommission

Kommission fratrækkes automatisk opgørelsen af det samlede salg, inden fortjenesten udbetales til standlejeren.  Kommissions-% kan variere mellem butikkerne – du kan se din kommissionssats i forbindelse med booking, og men også under ”Stand” i Mit Børneloppen. 

Salg af nye varer

Påtænkes det at sælge nye varer i butikken, skal du kontakte butikken inden booking, da varerne skal godkendes af butikken. Ikke-godkendte erhvervsbookinger/salg af nye varer annulleres af butikken. Du skal dokumentere varernes oprindelse (faktura) samt bevis på lovpligtige mærkninger (herunder CE-mærkning). Er butikken i tvivl om ægtheden af disse dokumenter, fjerner vi varerne fra standen uden advarsel. Bemærk at det ikke er tilladt at sælge varepartier fra Temu, Shein, Wish, Alibaba eller tilsvarende sites. Børneloppen forbeholder sig rettigheden til at orientere myndigheder omkring standlejere som sælger nye varer. 

Salgsplads til enkelte vogne 

Hvis den enkelte Børneloppen-butik har plads til det, kan de i særlige situationer åbne op for booking af vognplads i vores bookingsystem. Booking af vognplads gælder 1 stk. vogn (barnevogn, kombivogn, tvillingevogn, løbevogne etc.). Når vognen er solgt, afsluttes bookingen. For at vi kan sælge vognen skal du sikre dig at 1) bremserne virker 2) der må ikke være tegn på fugt/skimmel 3) hjulene må ikke være punkterede 4) vognen er rengjort uden synlig snavs. Butikken kan annullere bookingen hvis vognen ikke lever op til disse krav. Bemærk, at du betaler både pladsleje og kommission af vognsalg. 

Mål på stande

Både kombi-standen og reolstanden måler 90 cm x 40 cm x 180 cm. Dog måler endestande 80 cm x 40 cm x 180 cm.

I lejeperioden

Opstart

Du kan stille op sidst på dagen, dagen før din lejeperiode starter -  mandag til fredag fra kl. 17.00 og lørdag og søndag fra kl. 15.00. Butikken er desuden åben for standlejere kl. 09.00 - 10.00 hver dag. Børneloppen kan uden varsel leje standen ud til en anden, hvis man uden forudgående aftale ikke har opstillet sine varer i løbet af den første dag af lejeperioden.

Standene må ikke flyttes, og der må ikke fastgøres eller klistres ting på standen. Herudover er det ikke tilladt at placere varer uden for egen stand, og de vil blive fjernet uden varsel.

Som standlejer kan du frit bruge vores renseribøjler – desuden har vi et begrænset antal buksebøjler til rådighed. Der må ikke stilles ting med hjul på den øverste hylde for at sikre der ikke falder varer i hovedet på nogen. Personalet har ret til at fjerne de varer fra øverste hylde, som har risiko for at falde ned eller er for tunge (f. eks. autostole med Isofix).

Du skal selv sørge for, at alle varer er mærket korrekt med Børneloppen-stregkode og påskrevet pris med en korrekt beskrivelse af varen. Generelle beskrivelser som fx "Tøj", ”Sko”, ”Diverse”, ”Andet”, ”Body”, ”Bukser” eller ”Legetøj" osv. anses ikke som korrekt beskrivelse af varen. 

En beskrivelse af tøj skal derfor indeholde 3 dele, nemlig brand eller farve, varetype og størrelse; fx ”Marmar body 86”, ”Blå bukser 80” og ”Ugle hue grå 6mdr”, mens en beskrivelse af legetøj minimum skal indeholde brand eller farve og type, fx ”Lamaze slange”, ”NERF pistol blå” og ”Træhelikopter BRIO” for at prismærket kan godkendes. Børneloppen forbeholder sig retten til hverken at printe ukurante prismærker, ej heller at sælge varer uden korrekt beskrivelse. 

Du kan uploade ét billede pr. prismærke i 'Mit Børneloppen'. Det er frivilligt at uploade billeder, men vi anbefaler det for varer, der koster over 100 kroner. Du kan aktivere varen/billedet i søgefunktionen på Børneloppens hjemmeside ved at trykke på "forstørrelsesglas-ikonet". Billedet SKAL være af præcis den vare, du sælger i butikken, og ikke et billede af en tilsvarende vare, f.eks. fra nettet. Det er ikke tilladt at vise sælgerens kontaktoplysninger (f.eks. link til hjemmeside, telefonnummer, e-mail, sociale medier eller MobilePay-oplysninger) på billedet. Vi forbeholder os retten til at slette billeder, der ikke overholder de ovenstående retningslinjer.

Du må sælge børnetøj (0-16 år), legetøj, børneudstyr, graviditetstøj samt ammeudstyr i Børneloppen. 

 

Varesikring

Der følger ubegrænset antal alarmer med i prisen til varer over 50 kr. Lokalet er videoovervåget, og vores personale er almindelig overvågen over for butikstyve. Børneloppen kan ikke stilles til ansvar for stjålne, tabte eller ødelagte varer, og Børneloppen er ikke erstatningspligtig ved brand- og vandskade. I forbindelse med brand, vand eller indbrudstyveri kan din Indboforsikring eventuelt dække dit tab – kontakt dit forsikringsselskab for mere information.

Ejendomsret og varebetingelser

Sælger er alene ansvarlig for at have uindskrænket ejendomsret og ret til at sælge varerne på standen, og det er ikke tilladt at sælge ulovlige kopivarer, sikkerhedskompromitterende varer, tobak, alkohol, fødevarer, våben, fyrværkeri, pornografisk materiale eller andet, som personalet måtte vurdere upassende. Det er ikke tilladt at sælge varepartier købt fra Wish, Ebay, Temu, Shein etc. i Børneloppen. Det er heller ikke tilladt at lægge visitkort eller anden markedsføring på standene. Overtrædelse vil medføre bortskaffelse af disse varer og effekter uden varsel. Personalet har desuden ret til at afvise eller bortskaffe varer, som vurderes skadelige for butikkens standard, som f.eks. beskidte, ildelugtende, hullede eller uhygiejniske varer.

Orden og opfyldning 

Du er som udgangspunkt selv ansvarlig for din stand, og du er velkommen til at fylde op med varer så ofte, du ønsker. Det koster 10 kr. at printe ekstra prismærker (64 stk/ark) når du vil tilføje flere varer på din stand. Du har også mulighed for at tilkøbe service, hvor vi rydder op på din stand. 

Varer uden prismærke

Hvis en vare mister sit prismærke eller findes i butikken efter standlejen er slut, vil den blive placeret ved område med varer uden prismærke (Lost & Found) i butikken. Det er derfor fornuftigt at holde øje med, om man kan genkende sager på reolen – også efter ophørt lejeperiode, da mange ting først dukker op, når andre standlejere pakker sammen. Varer uden prismærke opbevares i afdelingen i minimum 14 dage, hvorefter de tilfalder Børneloppen, som frit kan donere, bortskaffe eller sælge dem. Finder du en vare i Lost & Found som du mener tilhører dig, skal du sørge for at personalet tjekker varen før du forlader butikken eller sætter et nyt prismærke på. 

Ændring af pris

Ønsker du at ændre en pris på en vare undervejs, skal der sættes nyt prismærke på varen, da overstregede priser er ugyldige af sikkerhedsmæssige årsager.

Udsalg på standen

Du har mulighed for at holde udsalg på din stand. Du skal blot registrere rabatten i "Mit Børneloppen", og så gælder rabatten dagen efter. Personalet sætter skiltet på din stand.  Du kan vælge mellem 25%, 50% eller 75% rabat. 

Prismærker

Hvis du har booket ny stand er det muligt for butikken at flytte dine mærker til anden stand. Så undgår du at taste prismærker igen, men skal blot sætte nye mærker på dine varer. Det er ikke muligt at flytte prismærker mellem butikkerne.

Tilkøb

Som standlejer har du mulighed for at tilkøbe ekstra prismærker, (10 kr./ark), oprydning (15 kr./gang eller 100 kr./uge) og en plads ved Storetingsafdelingen (10 kr. /påbegyndt uge, aftales med personalet for at sikre der er plads). 

Ved lejeperiodens ophør

Tømning af stand

Standen skal være tømt på lejeperiodens sidste dag kl. 17.00 (mandag til fredag) eller kl. 15.00 (lørdag og søndag). Du skal huske at medbringe ID, og du er selv ansvarlig for at tømme standen, medmindre du køber en nedpakningsløsning. Det er vigtigt, at alle prismærker bliver siddende på varerne, når standen tømmes, da varer uden prismærker ikke må tages ud af butikken. Personalet har ret til at kontrollere varerne.

Er standen ikke tømt rettidigt, vil Børneloppen pakke varerne ned, hvilket koster et administrationsgebyr på 350 kr uden aftale. Du har også mulighed for at tilkøbe nedpakning, som koster 200 kr. når det er aftalt i forvejen. Det koster 50 kr. pr påbegyndt dag, når Børneloppen opbevarer dine varer. Varerne vil blive opbevaret i en uge, hvorefter de tilfalder Børneloppen.

Udbetaling af dit overskud

Børneloppen udbetaler din fortjeneste (salg fratrukket kommission) til dig. Udbetalingen sker via en bankoverførsel, og du anmoder om en udbetaling under "udbetalinger" i Mit Børneloppen. Hvis nogle af dine glemte varer bliver solgt i butikken inden 14 dage efter lejeperiodens ophør, skylder Børneloppen dig penge efter afregningen. Du har 90 dage efter lejeperiodens ophør til at få udbetalt din fortjeneste/tilgodehavende. Du skal aktivt selv "anmode om bankoverførsel" i Mit Børneloppen, da dette ikke sker automatisk, og vi udbetaler inden 7 bankdage fra din anmodning. 

Fortrolighedspolitik

Forretningen forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet. Forretningen vil ikke afsløre information om kunder/brugere til tredje part, medmindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion. Forretningen vil ikke sælge dit navn, adresse, e-mail adresse, kreditkort eller personlige data til nogen tredjepart uden din forudgående tilladelse.

 

Gavekort

  1. Gavekort kan ikke ombyttes til kontanter.
  2. Ved køb af gavekort online, gives 14 dage returret. Dette gælder dog kun hvis dele el. hele gavekort ikke er brugt. Så snart gavekort tages i brug frafalder al fortrydelsesret.
  3. Gavekort er gyldig i 3 år fra udstedelsesdato.
  4. Gavekort kan benyttes i alle danske Børneloppen-butikker til både køb af varer og standleje.
  5. Ved brug af fortrydelsesret inden 14 dage, skal kunde henvende sig i den butik hvor gavekort er købt inden 14 dage efter køb, for at få udbetalt penge.
  6. Bortkomne gavekort erstattes ikke.
  7. Ved køb med gavekort i butikkerne skal gavekort fremvises for at det kan bruges.
  8. Gavekort kan ikke bruges til at købe standleje online.

 

Lykkehjul

Betingelser

Du kan deltage i konkurrencen én gang om dagen. Du deltager ved at skrive din e-mail og herefter kan du ”Spinne Lykkehjulet”.
Du er selv ansvarlig for rigtigheden af din e-mailadresse, og Børneloppen kan ikke drages til ansvar for forkert oplyste e-mails.
Du skal være over 18 år. 

Ved at deltage, tilmelder du dig i Børneloppens nyhedsbrev. Bemærk, at nogle af præmierne (f. eks. standleje) skal bruges inden en bestemt dato. Datoen kan variere i de forskellige butikker. 
Gevinsterne kan ikke byttes til kontanter, og gevinster relateret til standleje kan kun bruges på nye bookinger. Gevinsten er personlig, og den kan ikke overdrages eller sælges til andre.
Der tages forbehold for udsolgte stande. 

Øvrigt

Hvis du opgiver forkerte personlige oplysninger eller forsøger at snyde, kan du blive udelukket fra deltagelse i konkurrencen.
Vi forbeholder os desuden ret til at ændre disse betingelser, såfremt det af juridiske eller andre grunde skulle blive nødvendigt.

Betingelser for Børneloppens julekalender 

Ved at deltage i Børneloppens julekalender tilmelder du samtidig i Børneloppens nyhedsbrev. Du kan både vinde standleje (opstart i 2024) og gavekort, og vi kontanter vindere direkte. Præmierne kan ikke byttes til kontanter. 
Gevinsterne kan ikke byttes til kontanter, og gevinster relateret til standleje kan kun bruges på nye bookinger. Gevinsten er personlig, og den kan ikke overdrages eller sælges til andre.
Der tages forbehold for udsolgte stande. 

Betingelser for Børneloppens app 

Disse betingelser for anvendelse af Børneloppen app (herefter benævnt ”betingelser”) regulerer adgangen til og anvendelsen af applikationen benævnt ”Børneloppen”  samt det indhold og den funktionalitet.

Din adgang til og brug af Børneloppen app udgør din accept til at være bundet af betingelser samt privatlivspolitikken, som etablerer aftaleforholdet mellem dig og Børneloppen. Det er hermed også en betingelse for enhver form for brug af Børneloppen app, at du accepterer at være bundet af betingelserne og privatlivspolitikken. Når du downloader Børneloppen app vil du blive bedt om at oplyse personoplysninger til Børneloppen. Disse oplysninger kan bl.a. omfatte dit navn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse samt konto-oplysninger. Bemærk, at du er forpligtet til at sørge for, at disse oplysninger altid er korrekte og ajourførte. Ved at downloade Børneloppen app accepterer du også at Børneloppen kan bruge dine kontaktoplysninger til markedsføring, det kan f. eks. være via e-mail eller push-beskeder. Du bliver bedt om at registrere dine indstillinger for push-beskeder når du logger ind for første gang, og du kan til enhver tid ændre i dine push-indstillinger. 

Kundeklub i app
I Børneloppens Kundeklub kan du samle point i forbindelse med køb af varer i butikkerne. Du optjener 10 point for hvert 100 kroner du handler for på samme kvittering når du viser dit elektroniske kundekort i appen i forbindelse med betaling. Du optjener ikke point ved standebooking, prismærker, oprydninger eller andre tillægsydelser. Point er personlige, og der kan ikke tilknyttes point til køb på senere tidspunkt. Den aktuelle præmieoversigt kan ses i appen, og Børneloppen forbeholder sig retten til at ændre i præmierne. Vi tager forbehold for udsolgte præmier. 

Optjente point bliver nulstillet ved hvert årsskifte, første gang d. 31.12.2025. Du kan bruge dine point til at købe lodsedler i kundeklubben. Den lille lodseddel kan bruges til månedlig lodtrækning af 14 dages standleje, og den store lodseddel kan bruges til lodtrækning af kvartalspræmien, et gavekort på 5000 kr. Gevinsterne i lodtrækninger er personlige og kan ikke ombyttes til kontanter. Stande vundet i lodtrækning skal bruges indenfor 1 år fra lodtrækningen hos din nærmeste Børneloppen-butik. Lodsedlerne nulstilles efter hver lodtrækning. Den første lodtrækning af 14 dages standleje er d. 1. februar 2024. Den store lodtrækning foretages d. 1. januar, d. 1. april,  d. 1. juli og d. 1. oktober (første gang d. 1. april 2024). Vinderen kontaktes direkte, og ved at deltage giver du samtykke til at vi kan dele et billede af dig med gevinsten på Børneloppens sociale medier. Gavekortet kan bruges i Børneloppens butikker, og den kan både bruges på køb af varer og på standleje. 

App for standlejere
Du kan anvende Mit Børneloppen via online browser på Børneloppens hjemmeside eller via Børneloppens app. Når du downloader appen giver du samtykke til at Børneloppen kan sende dig push-beskeder. Du kan altid tilpasse dine indstillinger for push-beskeder under din profil.